Wednesday 31 March 2010

Pesta Memesta Buku Memuku..ehh

Assalamualaikum. Salam satu Malaysia.

Cakap pasal satu Malaysia, teringat kelas Kenegaraan semalam.

Bincang pasal masyarakat majmuk, salah satu puncanya ialah kahwin campur.
Dr. terus tanya, "Siapa nak kawen campur?"

3 org angkat tangan. Salah sorangnya aku. Hehe.

"Tgk tu. Tak ramai yg rela. Camane nak kate majmuk? Okaylah. Katakan saya Perdana Menteri sekarang. Saya wajibkan, setiap org kene kawen campur. Kalau tak, saya hukum mati. Hahaha. Jadi saya bagi 3 minit je utk kamu pikir nak kawen dgn sape, tp mestilah dgn org yg kamu kenal. Kalau artis, semua nak kawen dengan Siti Nurhaliza..."

Nak tau aku pikir sape??? Ehee.. Adalah... Kui3..

Bila Dr. tanya aku, aku jawab, mana leh bagitau, nnt kantoi la sbb org ni Dr. kenal... Ahakz!!

Okaylah, aku nak cter pasal Pesta Buku lah. Haish. Aku g dgn Hawa hari Selasa lepas.
PErgi hari bekerja mmgla best sbb kurang orang, tapi star yg dtg pun mmg xnmpk langsung la kan.. Sbb biasanya star dtg weekends.. tapi takpelah..

Kali ni punya Pesta Buku tak berapa nak meriah sebab aku takde target nak beli apa and Hawa pun sama. Tapi, kegiatan mengeluarkan duit dari dompet kami mmg sangat3 meriah.

Sape kate pegi Pesta Buku tanpa tujuan tak meriah???? Meriah sajalah.. Dah nama pun Pesta!!

Aku ingatkan tahun ni boleh jumpa Chin Yew lagi macam tahun lepas, tp yg aku jumpa komik dia adalah. Haha. Xpe. Yg penting Chin Yew  dah tahu aku support dia.

Come.. Let the pictures do the talking...

Tgk Chin Yew punya Love Letter tersenarai dlm calon apa ntah... kurang pasti/ingat..

Dgn Keith punya Lawak Kampus..

Haha. Tak jumpe orangnya tapi dapat majalah yg ada muke dia pun jadi ler...

Yah!! Buku2 Sang Freud Press!!! O yeah dlm genggaman aku jua akhirnya.. yeehaa!

Ko tengok. Ini namanya tak plan nak beli apa2??? Haha~

 Manikam Kalbu punya tshirt... o yeah! Sekali Faisal buat tshirt daaa... Beli!!


So that's about it. Yg spoil kan Pesta Buku ni satu jer.. Promoter2 linguaphone or kursus2 BI... bak kata Hawa macam dalam crite Nemo lak.. Nak kena elak obor2 yang banyak tu.. Kitorg dah macam pelarian dari penjara dah akibat nak elakkan sangat drpd promoter2 tuh..
Helo. Kalo kitorg nyer BI hampeh, kitorg tak tahu apa maksud KLIBF okay. Antara alasan yg aku bagi kalu kene stop dgn promoter2 nih:

Soalan: Umur berapa dik?? (mamat yg tny soklan ni)
Aku: Mana elok tanya umur org popuan lah!

Soalan: Stadi ke keje?
Aku: (Geleng2) Dua2 bukan!!

Soalan: Is your BI good?
Aku: Ofkos la! Kalau tak saya tak tahu apa yg awak ckpkan tu! Duh!

Promoter: Kejap je dikk, kejap je
Aku: Xpelah, dr tahun lepas lagi dah kene tahan gni.. kejap ke hape..

Haha! Apedaa spoil betol.. Cuba la korg amalkan konsep "Kalau mereka mahu maka mereka akan dtg.." Xpun tanamkan sifat "Kalo dorg nak, msti dorg dtg cari..."

Haish. Tapi, dgn kehadiran mereka maka journey eksplorasi Pesta Buku itu jadi interesting. HAHA!!

Jom, tggu KLIBF seterusnya... Yeeha!

p/s: Hawa, next time save duit dulu... ohoho~ dahla borong tudung banyak2...
(lalalalala~ nak jugak post kat BLOG.. suka hati la its my BLOG okay.. lalalala~)

1 comment:

HaWaAdAm said...

hampeh je ko kan kat p/s tu nak gak mention pasal tu..haishh..

yelah...mana aku nak tau klibf bulan ni..kalau aku tau, awal2 dpt gaji aku simpan separuh gaji aku tu hanya utk klibf tau..huhu..

oh, 'obor2' tu ofkos la nak 'menyerang' org ramai, sbb kalau diorg dok diam, sure tak kena 'sengat' punya org ramai..hehe..