Empunya Blog

My photo
Selangor, Malaysia
Tidak liberal. Tidak radikal. Cuma sederhana/average/moderate. Di tengah-tengah. Tu sebab selalu stuck.

Thursday, 11 March 2010

Beberapa Part (2)

Pagi tadi ada buat eksperimen kimia.
Dalam eksperimen tu ada jangkamasa tertentu yang kita kena ambil bacaan suhu bahan tu.
Mula-mula jarak dia setiap 15 saat. 
Gelabah jugak sebab terkocoh2 nak kacau sambil tengok jam sambil ambil bacaan suhu.
Pastu jarak dia setiap 30 saat pulak.
Okay. Kali ni rileks sikit sebab panjang 15 saat daripada yg mula-mula.
Macam biasa, eksperimen kene ulang beberapa kali.
Bila dah masuk ulangan yang kedua, terasa 30 saat macam lama.
Yang 15 saat macam biasa2 je.
Sebab, di antara setiap 30 saat tu aku boleh fikir pasal apa aku nak buat esok, sempat tengok mimik muka budak meja depan, bole fikir macamana kalau bahan tu aku letakkan dalam almari panas2, bole fikir kenapa puan lab assistance tu handal sangat.

Tadi petang, kakak aku tanya aku. 
Dah nak masuk tengah bulan 3 dah ek?
Aku pulak fikir, final sem ni dah nak dekat dah la.
Kakak aku tanya lagi. Dulu2 punya satu jam macam lama kan?

3 comments:

sparkling_deepred said...

skrg satu jam bagaikan lima belas minit je...sempat pegi kencing dan basuh kencing je...

HaWaAdAm said...

singkatnya masa kita bagaikan azan yg berkumandang.mulanya azan spt mulanya kehidupan kita dan akhirnya azan spt berakhirnya kehidupan kita di dunia ini...

sparkling_deepred said...

wah ustazah hawa adam