Empunya Blog

My photo
Selangor, Malaysia
Tidak liberal. Tidak radikal. Cuma sederhana/average/moderate. Di tengah-tengah. Tu sebab selalu stuck.

Thursday, 18 February 2010

Let's Give it a try... Shall We?

aku meraikan kedatangan hari baharu hari ini dengan berperang. tak. aku bukan anarkis yang mahukan kebebasan mutlak. sbb aku tahu kalau kita mencapai kebebasan mutlak maka kita tak akan hidup. kerana kita semua berada di bawah aturanNya.

aku juga bukan sang satira yg hebat bermain pedang. sbb senjata aku pagi ni hanyalah sebatang penyapu. dan lawan aku punya enam kaki. ye. enam. dan aku sebagai manusia sejati yang masih belum ditokok tambah, punya dua kaki.

bukan. aku bukan ultraman yang sedang melawan raksasa mata bulat besar-besar dan punya superpower yang terhad selagi lampu di dadaku tak liplap liplap.

aku masih aku. cuma aku. dan aku sedang mengusir lipas terbang yang menganggu tidur aku.

9 comments:

kayrole kaixa said...

pergh...dahsyatnye...ade lipas dlm blik ko ye..blh main game pkul lpas mcm dlm cter CJ7,hehe..ape2 pun,b4 ak terpesong jauh dari niat awal ak yg suci,bersih dan berkilau bak mentari nie,ak nakla letak komen ak kat sini..ok,DERAMMER?tp ak trpk gak..msti ko mempraktikn skil derammer ko tu kan ntuk membantai lipas tu,ye tak?hua hua hua..sekian,brjumpa lagi di lain hari dan bila2 masa,haha..arasso?

Mizah Adam said...

haha!! araso!!

HaWaAdAm said...

huk aloh...jalan cerita dan penggunaan bahasa ala2 novelis indie, sekali pointnye pukul lipas terbang je..ha ha ha ha.....terbangla sekali dgn lipas tu..ha ha ha...

kayrole kaixa said...

Xpe,dia nak mengasah bakat mengarang tu..hua hua..btol x,derammer?hai,so desune...hehe

Mizah Adam said...

betul3....

HaWaAdAm said...

yelah..kudoakan agar kau berjaya mencapai kegemilangan dalam setiap apa yang kau ceburi dalam kehidupan ini....ganbatte!!

Siti Rahmah Binti Bahrom said...

wahhhhh best nye bergurau senda dgn lipas.... ahahahaaa

adeqmanje said...

nice story..glamour mmbr lipas ko tuh jd bhn blog slps mat kucing 2 kn..huhu.. ;p

Mizah Adam said...

bab2 binatang sume bagi kat den..
hoho ^.^