Empunya Blog

My photo
Selangor, Malaysia
Tidak liberal. Tidak radikal. Cuma sederhana/average/moderate. Di tengah-tengah. Tu sebab selalu stuck.

Wednesday, 27 July 2011

Lalu Semak Lalang Samun

Kalau bawa kereta sambil beli makanan, dipanggil Pandu Lalu.

Kalau lalu lalang depan aku banyak kali? Jalan Lalu? Tak boleh.. sebab dia lalu lalang depan aku banyak kali!

Maka...Lalu Lalang jelah kan? Tapi dia manusia, bukan lalang!
Eh..? Oh, itu kan kata ganda berima, okay, okay... :)

Lagi satu kata ganda berima aku nak guna dalam post kali ni.. Gundah gelana.

Baik. Sekarang mari kita bina ayat menggunakan dua perkataan ini. 

Gundah-gelana saya dibuatnya apabila dia selalu sahaja dengan sengaja lalu-lalang di hadapan saya selama saya berada di situ.

Sekian, terima kasih cikgu! 
Haha.


Cikgu sudah keluar kelas!
Yay!
Mari kita sambung ayat itu!

Gundah-gelana saya dibuatnya apabila dia selalu sahaja dengan sengaja lalu-lalang di hadapan saya selama saya berada di situ. Alamak, saya ini pandai-pandai sahaja mengatakan yang dia sengaja lalu-lalang di hadapan saya. Memanglah dia perlu lalu-lalang di hadapan saya, tempat duduk saya yang paling hadapan, berdekatan dengan pintu! Saya yang perasan mahu ada perasaan gundah-gelana di dalam hati. 

Ye, betul itu. Padahal semua orang pun harus menggunakan laluan di hadapan tempat duduk saya ini. 

Ciss, kisah ini tentang Mizah yang perasan rupanya. Buang masa sahaja kamu membacanya.

Maafkan saya! Nampak gayanya ini merupakan 'Nak Post Gedik Jugak!' versi 2.0. 

Akan adakah versi 3.0??

Alamak, banyaknya versi induk! Versi naik taraf tiada? Hmmmm...

Lalang yang samun. (Semak-samun)
Eh, kejap. 
Kalau ini namanya lalang yang samun,
bersamaan... dengan...
Lalu yang semak?

Haha.

*TEEHEE*
:D

7 comments:

LeNsA said...

gundah gulana laaaaa

Mizah Adam said...

eh ye eh?? alamak, silap sudaaa~ teehee

sparkling_deepred said...

perasan. pfttt. haha

Mizah Adam said...

kannnn?? teehee!

bUDaK nAKaL@pHiQUe said...

mereng punye boodak~
hahahaa

Mizah Adam said...

ko lagi mereng~ heheheheh

bUDaK nAKaL@pHiQUe said...

ak rse sihat je bhai...hahaha